CARACTERÍSTIQUES

Les principals característiques que ens ajudaran a reconèixer un endomorfíc són les següents:

  • Un cos robust a causa de l’estructura òssia
  • Petit múscul
  • Cintura gruixada
  • Extremitats més curtes
  • En les dones, les corbes s’accentuen més en les malucs (que es coneix com a forma de pera)
  • Cara i cap arrodonit
  • Articulacions més amples

NUTRICIÓ

És probable que si pertanys a aquest grup hagis provat ja les mil i una dietes i hauràs identificat que ni restringir calories ni menjar moltes vegades a el dia acaba sent la solució.

Pensa que tu estàs dissenyat per estalviar, com més restrinjas les calories, més activaràs el teu mecanisme de supervivència.

Això es tradueix en que si redueixes les calories que menges, el teu cos no cremarà les teves reserves sinó reduirà les calories que gasta, de manera que cada vegada sentiràs més cansament i cada vegada et costarà més perdre pes.

Tampoc serveix menjar moltes vegades a el dia. Pensa que tu has de fer servir el greix de les teves reserves i, per mobilitzar-les, el cos ha d’entendre que no hi ha altra opció. Si rep energia des de l’exterior contínuament mai farà servir els seus estalvis.

Pensa-ho com si fos diners. Si ets un estalviador, i reps diners 5 vegades a el dia, no faràs servir mai els diners guardat sinó que faràs servir els diners que reps cada dia i fins i tot guardaràs part.

Doncs el mateix, com més vegades comes, més pujarà la insulina i més vegades guardaràs carbohidrats en forma de greix.

Per tant, què has de fer en la teva dieta per endomorfos?

Modera en la mesura possible els carbohidrats, el teu tipologia no els gestiona bé.

Entre els beneficis que trobaràs immediatament després de començar una dieta baixa en carbohidrats, és que no tindràs fam emocional.

Els greixos i les proteïnes són més saciants que els carbohidrats, de manera que la sensació de gana es regularà exclusivament cap a la fam funcional, el que naturalment sent el teu cos.

Per seguir una dieta baixa en carbohidrats adaptada per a tu i donar-li al teu cos la millor dieta per endomorfos amb moltes receptes (gratuïtes) et serà de gran ajuda aquest article sobre dieta low carb.
És important consumir una sèrie d’aliments determinats:
  • Carn: Carn vermella, mitjana, pernil, salsitxes, cansalada, pollastre i gall dindi.
  • Peix gras: Com el salmó, les truites, la tonyina i el verat.
  • Ous: Busqui ous rics en omega 3 i pasteuritzats.
  • Mantega i crema: Si és possible, busqui aliments que s’hagin alimentat de pastura.
  • Formatge: Formatge no processat (cheddar, cabra, cremós, blau o mozzarella).
  • Nous i llavors: Ametlles, nous, lli llavors, carbassa llavors, chía llavors, etc.
  • Olis saludables: Sobretot, oli d’oliva verge extra, oli de coco i oli d’alvocat.
  • Alvocat: Alvocats sencers o guacamole fet de forma natural.
  • Verdures baixes en carbohidrats: La majoria de verdures verdes, tomàquets, cebes i pebrots, etc.