CARACTERÍSTIQUES

Les principals característiques que ens ajudaran a reconèixer un meromòrfic són les següents:

  • Augmenten i disminueixen fàcilment el seu pes.
  • Tenen un aspecte molt atlètic i esportiu.
  • Posseeixen en general una bona postura.
  • El seu cos és molt compacte i dur.
  • Tenen una molt bona simetria.
  • El seu cos en general té una forma de “V” en els homes i una forma de “rellotge de sorra” en les dones.
  • Tenen un metabolisme ràpid.
  • Tenen una tendència més gran a acumular greix.
  • La seva pell és bastant gruixuda.
  • Els mesomorfes tendeixen a augmentar fàcilment la seva musculatura, i podran arribar a marcar els seus cossos amb músculs algunes vegades únicament seguint una dieta saludable.
  • La circulació sanguínia i el rendiment muscular és bastant bo, fet que es mostra per mitjà de la seva baixa pressió arterial i bradicàrdia.
  • Tenen una capacitat de relaxació molt bona i solen tenir menys sensibles al dolor. No obstant això, les funcions corporals es desenvolupen amb major i en algunes ocasions es poden fer més propensos al sedentarisme i a l’obesitat.

Aquí trobam un exemple d’un home que té un cos mesomòfic.

NUTRICIÓ

El metabolisme i la dieta d’un mesomòrfic

La taxa metabòlica dels mesomòrfics els permet afegir massa muscular sense afegir massa greix corporal; són molt més fàcils que els ectomòrfics o els endomòrfics quan es tracta de construir massa muscular com parlem anteriorment. A causa del seu metabolisme eficient, un mesomòrfic pot seguir una dieta similar a la d’un ectomorf: una quantitat moderadament alta de proteïnes, una alta quantitat de carbohidrats i una baixa quantitat de greix.

Un munt de carbohidrats permet que el mesomòrfic construeixi massa muscular sense la por de afegir greix corporal; llavors, si el teu metabolisme et permet menjar molts carbohidrats, fes-ho, ja que els carbohidrats addicionals t’ajudaran a desenvolupar massa muscular. A més si ets així, necessitaràs consumir una quantitat moderadament alta de proteïnes, que va des 2,25-2,75 g / kg de pes corporal, a més de consumir més carbohidrats que proteïnes per al propòsit d’aconseguir músculs magres.

A causa de que el metabolisme relativament ràpid del mesomòrfic li permet menjar molts carbohidrats, ha de mantenir un baix consum de greixos. No hi ha raó per menjar una gran quantitat de greix a més dels carbohidrats; per descomptat, ha d’obtenir suficients àcids grassos essencials per mantenir una bona salut, però, després de complir amb aquest requisit, no té sentit consumir greix addicional.

El millor menú és el més variat i ric en nutrients.

Les proteïnes d’un mesomòrfic

Proteïnes de les carns: de preferència les magres com els pits de pollastre (desossades i sense pell), pits de gall dindi, carn de gall dindi mòlta sense greix, peix fresc: cod, tonyina, salmó, eglefino, halibut, tilàpia, crancs, llagosta, gambetes, clares d’ou o ous batuts, ous sencers orgànics, filets magres, carn mòlta 90% sense greix, carn rostida de talls magres de res.

Proteïnes làcties: llet descremada, llet d’ametlles, llet de soja, iogurts, sèrum de llet, mató sense greix o formatge magre

Proteïnes vegetals: seria ideal afegir a la dieta: Chlorella, espirulina, soja, ametlles, nous de pèsol, mantega de cacauet, fesols al forn vermells o negres, cigrons, etc.

Els carbohidrats d’un mesomòrfic

Al consumir carbohidrats de baix índex glucèmic, arròs integral, ñames, etc., pot limitar la producció d’insulina del dinar de carbohidrats; les verdures i fruites verdes són baixes en carbohidrats glucèmics i contenen fibra i nombrosos nutrients que són molt abundants i satisfactoris.

Carbohidrats de les verdures: amanides de fulles verd fosc, espàrrecs, bròquil, coliflor, mongetes verds, espinacs, saponines esteroides naturals (amb alt contingut de beta-ecdisterona), xampinyons, col arrissada, cebes, all, olives, tomàquets i tots els fesols.

Carbohidrats dels grans: arròs integral, pa de blat, sègol, pa de sègol, granola, farina de civada, crema de blat, segó de civada, ordi, kashi medely i estigues allunyat de el pa blanc i els productes forn.

Carbohidrats de les fruites: pinyes, pomes, baies blaus, maduixes, plàtans, préssecs, raïm, peres, papaies, panses, síndries, raïm, taronges, mànecs o alvocats, etc.

Carbohidrats dels tubercles: moniatos, nyam o patates al forn

Òbviament, seria prudent eliminar tots els aliments ferralla, dolços, productes de sucre, pastissos, galetes, gelats i productes de menjar ràpid mentre estigui en un protocol nutricional per a un mesomòrfic. De tant en tant, si la temptació persisteix, un truc ocasional d’un gelat o una llesca de pastís és difícil de resistir. No obstant això, és millor no fer-la un hàbit perquè pot portar a una indulgència excessiva i després tot pot esfondrar-se.

Els greixos d’un mesomòrfic

Al limitar el consum de greixos, l’objectiu és mantenir-se magre amb una dieta que contingui de 15 a  20% de greixos totals i en específic greixos essencials, els compostos ajudaran en la fabricació de les teves hormones necessàries.

Fonts de greixos: ametlles, nous, nous brasileres, alvocats, nous de pèsols i mantega de fruits secs o cacauets, oli de lli, llavors de lli mòltes i oli d’oliva.

La hidratació d’un mesomòrfic

És millor beure al menys 2,5 a 3 litres d’aigua diàriament a l’èsser un mesomorfo; la hidratació és molt important per al creixement i recuperació muscular, però també ajuda a mantenir el cos funcionant més eficientment amb l’eliminació de toxines per excés de suor durant els entrenaments.